مراحل ثبت استیکرهای شخصی در تلگرام

با رعایت شروط تلگرام برای ثبت استیکرها، به ترتیب زیر می توانید مراحل ثبت آنها در این اپلیکیشن ارتباطی را دنبال کنید. برای راحتی در این کار ما نسخه دسکتاپ تلگرام را به شما پیشنهاد می کنیم:

1- وارد بخش Settings اپلیکیشن شده و از بخش Messages، گزینه Stickers را انتخاب کنید (در نسخه دسکتاپ تلگرام، آدرس Stickers@ را در یک پنجره مکالمه تایپ کرده و روی واژه هایپرلینک شده کلیک کنید). 

2- در اپلیکیشن موبایل تلگرام، به انتهای صفحه رفته و روی گزینه Stickers@ اشاره کنید. با این کار یک پنجره چت با رباتی به نام Stickers Bot برایتان باز می شود. حالا می بایست برای این ربات پیامی ارسال کنید تا در پاسخ برای شما دستورات لازم برای ارسال و ثبت استیکرها را بفرستد. لیست دستورات به شرح زیرند:

newstickerpack/ ساخت پکیج جدید استیکر
addsticker/ اضافه کردن استیکر جدید به پکیج
delsticker/ حذف استیکر
ordersticker/ مرتب سازی استیکرها در پکیج
cancel/ انصراف از ثبت استیکرها

3- نخستین اقدام بعد این کار، ساخت یک پکیج از استیکرهاست. برای این کار دستور newstickerpack/ را به ربات بدهید. پس از این کار، ربات با پیغامی از شما می خواهد که برای پکیج استیکر خود نامی انتخاب کنید. به عنوان مثال ما نام Digiato را برای مجموعه استیکرمان در نظر گرفتیم.

Sticker B

4- مرحله بعدی انتخاب اموجی برای استیکرهاست. اگر استیکرتان محتوایی جدی دارد، می توانید برایش اموجی جدی را در نظر بگیرید. با انتخاب اموجی مناسب از فهرست اموجی ها و ارسالش به ربات، وارد مرحله بعدی خواهید شد.

5- حالا نوبت به ارسال استیکر می رسد. تصویر PNG و بدون حاشیه خود را با فشردن آیکن گیره در پایین صفحه و سپس گزینه File انتخاب کرده و آن را برای ربات ارسال کنید. با اتمام این کار، ربات از شما می خواهد که با ارسال یک شکلک دیگر، استیکر بعدی را به پکیج خود بیفزایید. این کار را می توانید به شیوه استیکر اول انجام بدهید و مجموعه استیکرهای خود را تکمیل کنید.

6- وقتی که پکیج استیکرهایتان تکمیل شد، کافیست دستور publish/ را برای ربات ارسال کنید. حالا ربات در پیامی دیگر، از شما می خواهد که نامی برای مجموعه استیکرهای خود برگزینید. پس از انتخاب نام و ارسال، حالا پکیج استیکرهای شما آماده است. ربات نیز لینکی از آن برای اشتراک گذاری بین دوستان را در اختیارتان قرار می دهد.

7- اگر پس از انتشار باز هم قصد اضافه کردن استیکری را داشتید، مجددا با وارد کردن دستور addsticker/ می توانید پکیج استیکری خود را تکمیل کنید.
منبع: دیجیاتو