عینکی که به پرستاران اجازه می‌دهد رگ‌های بیمار را از میان پوست ببینند

 علي‌رغم باورهايي که به دليل ديدن سريال‌ها و فيلم‌هاي تلويزيوني در ذهن ما ثبت شده، فرو کردن سوزن درون رگ آنقدرها هم کار ساده و راحتي نيست. گاهي اوقات اين کار نيازمند کوشش‌هاي متعددي است تا کم‌ترين ميزان درد و ناراحتي را براي بيمار فراهم کند. اما اکنون ايونا مديکال (Evena Medical) از ارائه عينک جديدي خبر داده که به کادر درماني اجازه مي‌دهد رگ‌هاي بيمار را همان لحظه و به راحتي از ميان پوست ببينند.

 
اين عينک به طور کامل روي چشم و اطراف آن قرار مي‌گيرد و قادر است تصاوير سه بعدي متفاوت از زواياي گوناگون ايجاد کرده، سپس آن‌ها را بر هم منطبق کند و با کمک دوربين‌هاي دوتايي که روي آن تعبيه شده‌اند سياهرگ را آشکار کند. استفاده کننده از اين عينک مي‌تواند پوست بيمار را کاملا واضح از ميان لنزهاي شفاف آن مشاهده کند. البته تصويري هم از سياهرگ که توسط دوربين‌هاي قسمت فوقاني عينک تهيه شده در کنار آن قرار مي‌گيرد.
 
اين دوربين‌ها همچنين اجازه مي‌دهند تصاوير تهيه شده از طريق بلوتوث، Wi-Fi يا 3G بي‌سيم به ديگر پرسنل پزشکي در نقاط ديگر نيز منتقل شوند. تصاوير همچنين روي عينک و براي مصارف و ارجاعات آينده ذخيره مي‌گردند. تصاوير ايجاد شده پردازش مي‌شوند و اين کار توسط پردازش‌گرهاي کوچکي که روي کمربندي قرار گرفته‌اند صورت مي‌گيرد سپس تصاوير آماده شده به عينک مخابره مي‌شوند.
 
منبع : زوميت