بیشترین پرسشها در مورد دستگاه تصفیه آب

 

 

 روشهاي حذف نيترات از آب

 

آيا دستگاه هاي تصفيه آب خانگي قادر به حذف نيترات از آب آشاميدني مي باشند؟

 

 

دستگاه هاي تصفيه آب خانگي که از روش تصفيه آب اسمز معکوس ( RO يا اسمز معکوس ) استفاده مي کنند، توانايي حذف نيترات از آب آشاميدني را دارند.

 

 

 

به چه دليل توصيه مي شود که از دستگاه هاي تصفيه آب خانگي در منازل استفاده شود ؟

 

 

تصفيه آب در تصفيه خانه ها در ايران و ساير کشور هاي جهان به دو روش انجام مي پذيرد :

 

•روش فيزيکي روشي است که با ته نشين کردن آب در حوضچه ها و با استغاده از آشغالگيرها مواد معلق در آب را حذف مي کنند.

 

•روش شيميايي.در اين روش با کلر و مشتقات آن ميکرو ارگانيسم هاي موجود در آب را مي کشند.

 

 

 

اما اين دو روش تصفيه که دز تصفيه خانه ها از آن براي تصفيه آب استفاده ميکنند کيفيت تصفيه و ضد عفوني لازم براي آب آشاميدني که براي نوشيدن و پخت غذا و يا چاي و قهوه از آن استفاده مي شود، کافي نيست. چرا که مواد مضر آب نظير نيترات،آرسنيک،فاضلاب،سموم کشاورزي و غيره با اين روش حذف نمي شوند و مستقيما وارد بدن مي شوند .

شما مي توانيد با استفاده از دستگاه تصفيه آب ايزي ول با سيستم تصفيه "اسمز معکوس" ، کليه مواد مضر محلول در آب که حتي با جوشاندن آب از بين نمي روند را حذف نموده و آب خروجي بدون هر گونه مواد مضر و خطرناک داشته باشيد.بنابراين پيشنهاد مي شود آبي را که براي نوشيدن و پخت و پز و يا چاي و قهوه استفاده مي کنيد، با دستگاه تصفيه آب خانگي تصفيه شود.

 

 

 

چرا سازمان آب،براي تصفيه آب آشاميدني از روش اسمزمعکوس استفاده نميکند؟

 

 بيش از اندازه پرهزينه است!

 

ساختن ، نصب و تعمير و نگهداري سيستم هاي تصفيه آب اسمز معکوس يا RO با ظرفيت تصفيه آب بالا و اندازه هاي بزرگ ، بيش از اندازه پرهزينه است. نه تنها در ايران بلکه در بسياري از کشورها براي تصفيه آب لوله کشي از اين روش استفاده نمي کنند.

 

به اين دليل که ضرورتي ندارد آب مورد استفاده براي حمام ، شستشو و غيره... با روش اسمز معکوس تصفيه شود.

 

مواد مضر و خطرناک موجود در آب آشاميدني ، مانند نيترات ، نيتريت و ... از چه راهي وارد آب لوله کشي ما مي شوند ؟

آبي که ما مصرف ميکنيم از آب رودخانه ها ، سد ها و يا از سفره هاي آب زيرزميني مثل چشمه ها و چاه ها تأمين مي شود. در مناطق کم باران و گرم و خشک مانند ايران آب از چاه ها تامين مي شود و با رشد جمعيت در شهر هاي بزرگ مثل تهران ، سفره هاي آب زيرزميني به علل مختلف آلوده مي شوند.

فاضلاب انساني و وارد شدن آن به چاه هاي فاضلاب شهري و در نهايت سفره هاي آب زيرزميني يکي از دلايلي است که اين مواد به آب آشاميدني ما راه پيدا مي کنند.

 

مواد شوينده و پاک کننده هاي شيميايي و با وارد شدن به چاه هاي فاضلاب و در آخر سفره هاي آب زيرزميني. کودهاي استفاده شده شيميايي و حيواني در پارک ها، زمين هاي کشاورزي،ورزشي و غيره... که بعد از بارندگي ويا آبياري شسته شده و به اعماق زمين نفوذ ميکنند و در نتيجه سفره هاي آب زيرزميني را آلوده مي سازند.

يکي ديگر از اين دلايل ،دفع بيش از اندازه فاضلاب صنعتي در طبيعت و صنعتي شدن و نتيحه اي که به آلودگي آب هاي زيرزميني مي انجامد.

اين تنها بخشي از مواردي است که باعث افزايش مواد مضر همچون نيترات در آب آشاميدني مي شوند که فقط با روش تصفيه آب اسمز معکوس قابل حذف و تصفيه مي باشند.

 

 

علت اينکه چرا  آب تصفيه شده با دستگاههاي تصفيه آب خانگي ، در مقايسه با آب بطري (آب معدني) بهتر است ؟

 

 

مقايسه دستگاه تصفيه آب با آب معدني

 

 

بطري هاي پلاستيکي به دليل آزاد کردن تدريجي الياف مصنوعي در آب درصد ابتلا به سرطان را افزايش مي دهند. همچنين بسيار ديده شده که مغازه ها يا ماشين هايي که بطري‌ هاي آب معدني را حمل مي کنند، اين بطري ها را در معرض نور مستقيم خورشيد نگهداري و يا حمل مي کنند که اين کار سرعت انتقال مواد سرطان زا به دليل مجاورت نور خورشيد را افزايش مي دهد.

توجه داشته باشيد بطري هاي آب معدني، مقدار بسيار زيادي پلاستيک را در طبيعت وارد مي کنند که باعث صدمه زدن به محيط زيست مي شود.هزينه حمل و نقل و بسته بندي آب معدني بالا است و اين هزينه از مشتري نهايي يعني شما دريافت مي شود!

با يک حساب و کتاب و دور انديشي که بايد براي سلامتي خود و خانواده خود داشته باشيم، متوجه خواهيم شد که چه از نظر مادي و چه از نظر سلامتي استفاده از دستگاه تصفيه آب خانگي نسبت به مصرف آب هاي به اصطلاح معدني! ارجحيت دارد.