آموزش پرینت گرفتن از متن چت های تلگرام

شاید بخواهید از متن چت های خود در تلگرام یک پرینت تهیه کنید. از این پرینت میتوان در جاهای بسیاری استفاده کرد. مثلا برای طرح شکایت از یک فرد مزاحم در تلگرام، باید از متن نوشته های او پرینت بگیرید و به دادسرای جرایم رایانه ای مراجعه کنید. با استفاده از این آموزش میتوانید از هر چتی که میخواهید در تلگرام یک فایل PDF تهیه کنید و سپس از آن پرینت بگیرید.
در این مطلب آموزش پرینت گرفتن از متن چت های تلگرام را برای شما آماده کرده ایم. 
روشی که در این مقاله از آن استفاده میکنیم این است ابتدا متن چت های تلگرام را به PDF تبدیل میکنیم. سپس اگر خودتان پرینتر دارید میتوانید از آن پرینت بگیرید. و یا میتوانید این فایل PDF را به دفاتر خدمات کامپیوتری یا هر شخصی که پرینتر دارد بدهید تا از آن پرینت بگیرد.

برای این کار ابتدا به نسخه وب تلگرام بروید.
نسخه وب تلگرام هم مثل نسخه دسکتاپ است و برای عمل روی مرورگر طراحی شده است. شما میتوانید علاوه بر نسخه نصب شده روی کامپیوتر، با مرورگرتان از نسخه وب استفاده کنید.
برای استفاده از نسخه وب به آدرس زیر بروید، مثل سایر نسخه ها شماره خود را وارد کنید و منتظر کد تایید باشید. کد را وارد کنید و وارد اکانت خود شوید:
web.telegram.org

مکالمه چت مورد نظر خود را باز کنید.
پس از باز کردن مکالمه‌ مورد نظر میتوانید با فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl+P ، پنجره‌ Print مرورگر خود را باز کنید. اکنون میتوانید این صفحه شامل کلیه مکالمات را به صورت مجازی در قالب فایل PDF و یا به صورت واقعی بر روی کاغذ چاپ نمایید.
لازم به ذکر است اگر مایلید تنها مکالمات خاصی را چاپ نمایید، آنها را توسط ماوس به حالت انتخاب در بیاورید
سپس کلیدهای ترکیبی Ctrl+P را فشار دهید. اکنون اگر از مرورگر گوگل کروم استفاده میکنید روی More Settings کلیک کنید و تیک Selection Only را انتخاب نمایید. همچنین اگر مایلید فایل به صورت PDF چاپ شود روی دکمه‌ Change مقابل Destination کلیک کنید و Save as PDF را انتخاب نمایید.
همچنین اگر از مرورگر فایرفاکس استفاده میکنید، پس از انتخاب متن و فشردن کلیدهای Ctrl+P بایستی از محدوده‌ Print Range گزینه‌ Selection را انتخاب نمایید. اگر مایلید فایل به صورت PDF نیز پرینت شود بایستی نسبت به نصب یک پرینتر مجازی بر روی ویندوز اقدام نمایید.

در نهایت فایل چت های تلگرام به صورت PDF ذخیره میشود. و میتوانید از آن پرینت بگیرید.
منبع: سرزمین دانلود