پیراهن IceTee به کمک ژل‌ها بدن شما را خنک نگه می‌دارد

 امروزه ساخت لباس‌هاي خاصي که بدن شما را در بهترين شرايط براي انجام فعاليت‌هاي خاص روزمره يا ورزش‌هاي حرفه‌اي ياري مي‌دهند بسيار مورد توجه قرار گرفته است. در بسياري از اين لباس‌ها از فناوري‌هاي نسبتاً پيشرفته‌اي استفاده مي‌شود که علاوه بر بازدهي بالا، قيمت بالايي هم به آن‌ها مي‌دهند. IceTee لباسي است که اگرچه از فناوري چندان پيشرفته‌اي بهره نمي‌برد، ولي بازدهي مطلوبي را براي شما به ارمغان مي‌آورد.

 
اين لباس از بسته‌هاي ژل مانندي پر شده است که به صورتي کاملاً هدفمند در قسمت‌هاي خاصي از لباس قرار گرفته‌اند. اين لباس که از الياف جاذب رطوبت خاصي تهيه شده است، بيشتر براي کاربردهاي ورزشي مردان و زنان طراحي شده است و در قسمت‌هاي خاصي که شرکت سازنده آن‌ها را نقاط بحراني بدن مي‌خواند، از بسته‌هاي ژل ويژه‌اي استفاده کرده که قادر است دماي بدن را کنترل کند. ضمن اينکه بسته‌هاي ژل قابليت استفاده‌ي چندباره را دارا هستند.
 
در نسخه‌ي مردانه‌ي اين لباس از پنج ژل در قسمت‌هاي زير بازو، اطراف گردن و بخش ستون فقرات استفاده شده است؛ در حالي که در نسخه‌ي زنانه‌ي لباس، تنها در قسمت گردن و ستون فقرات از اين ژل‌ها استفاده شده است. به گفته‌ي سازندگان اين لباس، نواحي که اين ژل‌ها قرار گرفته اند مناطقي هستند که قادرند دماي کلي بدن را تحت کنترل بگيرند؛ در نتيجه‌ي اين کنترل دما، جريان خون و اکسيژن‌رساني به عضلات راحت تر و بهتر انجام خواهد شد.
 
براي آماده سازي پيراهن IceTee مي‌بايست حداقل به مدت دو ساعت آن را در فريزر قرار داد تا ژل‌ها براي عملکرد آماده شوند؛ البته امکان قرار‌دادن جداگانه‌ي بسته‌هاي ژل در فريزر و قرار‌دادن آن‌ها پس از سرد‌شدن در لباس نيز وجود دارد. اين ژل‌ها در پوششي از نايلون و پلي‌استر قرار گرفته‌اند که قادر است آن‌ها را حداقل به مدت يک ساعت خنک نگه دارد.
 
نسخه‌ي مردانه‌ي اين لباس در ابعاد S تا XL با رنگ‌هاي انتخابي خاکستري، آبي، سفيدو پرتقالي ، و نسخه‌ي زنانه‌ي آن در ابعاد XS تا XL و با رنگ‌هاي بنفش، سياه و فيروزه‌اي عرضه شده است.
 
اين لباس هم اکنون در Kickstarter مشغول جمع آوري کمک‌هاي مالي لازم براي رسيدن به هدف مالي 12000 دلاري خود است تا بتواند توليد انبوه را آغاز کند. قيمت آن نيز براي نسخه‌ي مردانه يا زنانه 50 دلار است و احتمالاً امسال به دست خريداران خواهد رسيد.
 
منبع : زوميت