نکات افزایش رتبه در الکسا

الکسا  يکي از بزرگترين و معتبرترين وب سايتهايي است که به شما در اين زمينه کمک مي کند. در ادامه قصد داريم نکات مفيدي در رابطه با افزايش رتبه سايت در الکسا بيان کنيم که به کار بستن آنها رتبه الکسا سايت را بهبود مي بخشد.آمار ترافیک وب سایت یکی از نیازهای ضروری صاحبان وب سایت می باشد که به آنها کمک می کند درک درستی از پتانسیل سایت خود داشته باشند. Alexa یکی از بزرگترین و معتبرترین وب سایتهایی است که به شما در این زمینه کمک می کند. در ادامه قصد داریم نکات مفیدی در رابطه با افزایش رتبه سایت در الکسا بیان کنیم که به کار بستن آنها رتبه الکسا سایت را بهبود می بخشد.

رتبه الکسا چیست؟
رتبه الکسا (Alexa Rank)، سیستم رتبه بندی سایتها می باشد و بر اساس تعداد بازدید کنندگان وب سایت که نوار ابزار الکسا را نصب کرده اند، سایتها را رتبه بندی می نماید.

نکاتی برای افزایش رتبه سایت در الکسا
در این بخش از مقاله شیوه هایی برای افزایش رتبه سایت در Alexa ارائه شده است که با رعایت آنها می توانید رتبه الکسا وب سایت خود را افزایش دهید.
1. نوار ابزار الکسا را نصب کنید و سایت یا وبلاگ خود را به عنوان صفحه خانگی مرورگر خود قرار دهید.
2. اسکریپت ویجت را در وب سایت خود نصب کنید. برای این منظور باید کدی را از وب سایت آلکسا دانلود کنید و در مستر وب سایت خود قرار دهید که میزان پیشرفت وب سایت شما را در الکسا نشان دهد.
3. ابزار رتبه الکسا را در وب سایت خود قرار دهید. این باعث دریافت تعداد قابل توجهی کلیک روزانه می شود و هر کلیک به منزله یک بازدید کننده به شمار می رود (حتی اگر کاربر از نوار ابزار الکسا استفاده نکرده باشد).
4. دیگران را به استفاده از نوار ابزار الکسا تشویق کنید زیرا از این طریق تعداد بازدیدکنندگان سایت افزایش می یابد و روی رتبه الکسا تأثیر مثبت می گذارد.
5. از دوستان بخواهید که برای پروفایل وب سایت شما در الکسا، نظر و امتیاز بدهند. این به طور مستقیم بر روی رتبه تأثیر گذار نیست اما به هر حال ممکن است کمک کند.
6. مقالات و مطالب جدیدی که مخاطبان زیادی دارند منتشر کنید زیرا این کار نه تنها ترافیک سایت شما را بهبود می بخشد بلکه موجب افزایش رتبه الکسا می شود.
7. در سایت های پر بازدید عضو شوید زیرا تعداد بازدید کننده را افزایش می دهد و به طور حتم این بر روی افزایش رتبه الکسا تأثیر مثبتی می گذارد.
8. اطلاعات سایت خود را بروز کنید چون الکسا نیز همانند گوگل به وب سایت هایی که به طور منظم به روز می شوند رتبه بیشتری می دهد.
9. از تبلیغات کلیکی استفاده کنید. در موتورهای جستجو مثل گوگل تبلیغات بدهید یا به دنبال عباراتی باشید که بیشتر جستجو می شوند تا بازدیدکنندگان بیشتری جذب نمایید.