ساخت سربند ضد سردرد و تایید آن توسط FDA

 خب از اين پس، مي‌توانيد از اين سربند زيبا و واقعا مفيد در مواقعي که دچار سردردهاي شديد مي‌شويد استفاده کنيد و مطمئن باشيد که عملکرد آن مي‌تواند از شدت سردرد شما بکاهد. اين سربند فناوري محور، از تحريکات الکتريکي مغز شما براي درمان ميگرن استفاده مي‌کند که آن را به گزينه‌اي بسيار مناسب‌تر از قرص‌ها يا درمان‌هاي دارويي ديگر براي درمان ميگرن تبديل مي‌کند. تا پيش از اين استفاده از درمان‌هاي با استفاده از جريان‌هاي الکتريکي نيازمند تجهيزات بزرگ و حجيم پزشکي بودند که هر کسي نيز به آن دسترسي نداشت. اگر به دنبال راه حلي ساده براي درمان ميگرن خود هستيد در ادامه با ما باشيد.

Celafy سربندي زيباست که با استفاده از باتري کار مي‌کند و اخيرا توانسته تاييد FDA را نيز دريافت کند، به گفته‌ي سازندگان اين سربند، Celafy نه تنها سردرد شما را درمان مي‌کند بلکه مي‌تواند از سردردهاي بعدي نيز جلوگيري کند.
 
اين سربند در جلوي سر شما قرار مي‌گيرد و با استفاده از دو باتري AA معمولي نيز کار مي‌کند. در قسمت جلويي اين سربند همانطور که در عکس‌ها مشاهده مي‌کنيد يک الکترود خودچسبنده وجود دارد که مي‌تواند تحريکات الکتريکي عصبي گذرنده از پوست را به اعصاب سه قلوي شما برساند تا درد ناشي از حمله‌ي ميگرني کاهش پيدا کند و در دراز مدت نيز باعث کاهش تعداد دفعات تکرار اين سردردها شود.
 
براي درمان ميگرن Celafy از تحريکات عصبي با فرکانس بالا استفاه مي‌کند که سيگنال‌هاي درد را از مرکز عصبي دور نگه مي‌دارند. براي جلوگيري از حملات بعدي و کاهش دفعات تکرار حملات ميگرني نيز Celafy از تحريکات با فرکانس پايين استفاده مي‌کند تا آستانه‌ي تحمل شروع ميگرن را افزايش دهد، در نتيجه پس از مدتي سردردها کمتر به اين آستانه رسيده و درد کمتري ايجاد مي‌کند، ضمن اينکه ممکن است به طور کامل ناپديد شوند.
 
به گفته‌ي شرکت سازنده کاربران در هنگام استفاده از اين سربند آن را چندان احساس نخواهند کرد ضمن اينکه ميزان امواج الکترومغناطيس ناشي از استفاده از اين سربند از دوزي که هنگام تماشاي تلويزيون دريافت مي‌کنيد بسيار کمتر است.
 
در مواردي که اين سربند براي جلوگيري از سردرد به کار مي‌رود مي‌بايست حداقل در دوره‌هايي 20 دقيقه‌اي آن را به سر داشت. با فشردن يک دکمه اين دوره آغاز مي‌شود و با افزايش تدريجي شدن تحريکات در طي زمان به صورت خودکار به حد نهايي خود مي‌رسد. در صورتي که شدت اين تحريکات به آستانه‌ي تحمل شما برسند مي‌توانيد با فشردن مجدد دکمه شدت آن را کاهش دهيد تا سربند خود باعث ايجاد سردرد در شما نشود. با استفاده از اين روش اين سربند مي‌تواند آستانه‌ي تحمل شما نسبت به حملات ميگرني را افزايش دهد.
 
پژوهشگران اين پروژه از سال 2011 تحقيقات باليني اين ابزار را شروع کرده‌اند و در آخرين مورد 2313 فرد که از سردرد رنج مي‌بردند به مدت حدود 60 روز از اين سربند استفاده کرده‌اند. حدود 54.4 درصد از درمان توسط Celafy راضي بودند و مي‌خواهند يکي از اين سربندها را پس از عرضه به بازار خريداري کنند و تنها 4.3 درصد از افراد شرکت کننده از عوارض آن ناراحت بودند که بسياري از اين عوارض نيز موقت و برگشت پذير بودند.
 
قيمت اين سربند 295 دلار است که اين شامل 3 الکترود است که مي‌توان از هر يک 15 تا 30 بار استفاده کرد. قيمت الکترودهاي اضافي نيز 25 دلار است.
 
منبع : زوميت