5 روش پیشنهادی برای شخم زدن گوگل

چهارم سپتامبر ۱۹۹۸ گوگل برای اولین بار به عنوان یک شرکت خصوصی در ایالات متحده ثبت شد. هدف این شرکت از ابتدا سازماندهی اطلاعات دنیا و دسترس پذیر کردن آنها برای عموم بود. طی این سال ها این شرکت به یک غول موتور جستجو تبدیل شده است که در زمینه جستجوی اینترنتی، رایانش ابری و تبلیغات سرمایه گذاری می کند.

هر کاربر اینترنت در دنیا دست کم در هفته چند بار از گوگل یا دیگر موتورهای جستجو مانند یاهو یا بینگ استفاده می کند تا پاسخ پرسش های کوچک و بزرگ خود از قبیل جستجوی عکس یا کسب اطلاعات درباره کسی یا چیزی را دریافت کند. ترفندهای زیادی وجود دارد که می توانید از جستجوهای خود در گوگل نتایج بهتری بگیرید. یکی از بهترین این روش ها استفاده از ظرفیت این غول جستجو برای ارائه پاسخ های آنی و بلادرنگ است. با تایپ پرسش خود در باکس مخصوصی که در بالای صفحه است، نتایج جستجو ظاهر می شوند و اغلب هم تمام آنچه شما برای پرسش خود نیاز دارید، فراهم می شوند.

چیزی که درباره پاسخ های آنی گوگل اهمیت دارد این است که کاربران باید جستجوی خود را در روشی معین تنظیم و فرمول بندی کنند تا جواب پرسش هایی را که می خواهند بدرستی و سادگی دریافت کنند.

البته علاوه بر گوگل، بینگ و یاهو نیز موتور جستجو هستند که تجربه نشان داده تا به حال گوگل در کار خود موفق تر و پیش قدم تر بوده است.

کاربران گوگل می توانند با جستجویی ساده در گوگل پاسخ های آنی متفاوت به دست آورند. با پنج روش مفیدی که در اینجا می خوانید قادر خواهید بود در جستجوی خود موفق تر باشید و پاسخ های خود را دقیق تر و راحت تر به دست آورید. تمام آنچه در این مقاله گفته می شود راه حل های ساده و مفیدی است که ممکن است خیلی از کاربران از بعضی یا از همه آنها مطلع باشند، اما شاید کاربران دیگری هم باشند که از این راه های ساده اطلاعی نداشته باشند و این مطلب به آنها کمک کند تا با راحتی بیشتری پاسخ پرسش های متداول خود را در اینترنت به کمک گوگل دریافت کنند.

منطقه جغرافیایی

جلوی رایانه نشسته اید و بدون هیچ دلیلی کنجکاو هستید بدانید در فلان منطقه جغرافیایی الان ساعت چند است؟ خیلی راحت می توانید با تایپ عبارت [time [city / country name مثلا time Tokya پاسخ خود را دریافت کنید، نتیجه ای که حاصل می شود دقیقا همان چیزی است که درباره آن منطقه خواسته بودید.

آب و هوا

اگر می خواهید این روزهای آخر تابستان را با سفر خاطره انگیزتر کنید، می توانید از گوگل کمک بگیرید تا از وسایل و لوازم مورد نیازتان اطمینان حاصل کنید. درست مانند منطقه جغرافیایی، پاسخ پرسش های خود درباره آب و هوا را هم می توانید از گوگل کمک بگیرید. تنها باید عبارت «آب و هوای»(نام شهر) را تایپ کنید. مثلا می خواهید به پاریس بروید و دوستان خود را ملاقات کنید؟ می توانید با تایپ عبارت Paris weather نتیجه به دست آمده را مشاهده کنید و طبق پاسخ کسب شده چمدان خود را ببندید.

تبدیل واحد پول

وقتی قصد سفر به کشور دیگری را دارید، می توانید با جستجویی ساده بدانید ارزش پول کشورمان در آن کشور چقدر است. برای مثال می خواهید به استرالیا بروید پس می توانید عبارت

۱۰۰ IRRial to/in australian currency را در گوگل جستجو کنید تا از میزان آن با خبر شوید یا اگر می خواهید به اروپا سفر کنید کافی است عبارت ۱۰۰ IRRial to/in EUR را تایپ کنید، پاسخ پرسش خود را بسرعت و بدرستی دریافت خواهید کرد.

معانی فرهنگ لغت

دیگر لازم نیست مثل گذشته همه جا کتاب لغت همراه داشته باشیم، حتی لازم نیست دیکشنری روی موبایل یا کامپیوتر خود نصب کنیم. کافی است در جایی که هستیم کامپیوتر و اینترنتی هر چند با سرعت کند در دسترس باشد. هر کاربر اینترنتی برای یک بار هم که شده، واژه ای را در گوگل جستجو کرده تا معنی آن را بداند. مثلا می خواهید بدانید معنی کلمه insouciance چیست، کافی است عبارت define insouciance را تایپ کنید تا پاسخ خود را براحتی دریافت کنید. برای دریافت پاسخ خود به فارسی هم عبارت insouciance به فارسی را جستجو کنید، جواب خود را به سرعت و فورا دریافت خواهید کرد.

ماشین حساب

تصور کنید می خواهید عددی را با عدد دیگر ضرب کنید، اما ماشین حساب در دسترس تان نیست، ذهنتان هم یاری نمی دهد تا آن اعداد را در هم ضرب کند. پس بسادگی اعداد موردنظر خود را در باکس جستجوی گوگل تایپ کنید تا براحتی گوگل جواب درست را به شما بدهد. برای حل مسائل پیچیده تر ریاضی هم گوگل باز کمک رسان شماست. برای مثال شما می توانید با تایپ عبارت ?What is ۱ percent of ۳/۶۵ bilion پاسخ فوری و بلادرنگی را به دست آورید یا این که تایپیست های تنبلی که نمی خواهند تعداد صفرها را بشمارند و تایپ کنند می توانند تنها با تایپ عبارت ?What is ۹ times ۱۷/۶۹ billion جواب خود را به دست آورند.

همان طور که در این مقاله خواندید امروزه با کمک موتورهای جستجو زندگی ساده تر و راحت تر سپری می شود. پس چه بهتر که از این کمک رسان های زندگی به شیوه درست، نهایت استفاده را ببریم.