معرفی امکانات اصلی تلگرام

برخی از ویژگی های این اپلیکیشن مانند سایر پیام رسان ها است اما امکانات ویژه ای هم دارد که آت را نسبت به سایر رقبا متمایز میگرداند .
برای ظاهر شدن منوی اصلی تلگرام، در صفحه اصلی برنامه انگشت خود را به سمت راست بکشید یا روی آیکون منو (آیکون به شکل سه خط زیر هم) در گوشه بالا ضربه بزنید تا یک منو مانند تصویر زیر برایتان باز شود . 

1 – new group : ساخت گروه در تلگرام
با انتخاب این گزینه میتوانید یک گروه بسازید و دیگران را به آن دعوت کنید .افراد حاضر در گروه با یکدیگر تعامل کامل دارند و قادر به ارسال پیام ، تصویر و ویدئو در محیط چت عمومی خواهند بود .همچنین هر شخصی میتواند برای سایر اعضا پیام خصوصی بفرستد .
2 – new secret chat : ایجاد گفتگوی محرمانه در تلگرام
یکی از مهمترین قابلیت های تلگرام که باعث محبوبیت بیشتر آن نیز شده است امکان ایجاد چت محرمانه میباشد. در این حالت گفتگوی بین شما و مخاطبتان کاملا رمزنگاری میگردد و علاوه بر آن، پیامهای ارسالی روی سرورهای برنامه ذخیره نمیشوند و فقط به دستگاه های افراد حاضر در گفتگو فرستاده خواهند شد .این به آن معنی است که متن پیامهای چت محرمانه بعدا از طریق یک دستگاه دیگر قابل مشاهده نیست و هیچ فرد یا نرم افزاری نمیتواند از طریق ورود به سرورهای اصلی به متن چت ها دسترسی یابد .

علاوه بر این، امکان تنظیم پاک شدن خودکار پیام ها نیز وجود دارد .به کمک قابلیت پیام خود پاک شونده (self destruct message) می توانید تعیین کنید که پیام ارسالی شما بعد از گذشت یک زمان دلخواه بطور خودکار از دستگاه شما و مخاطب تان حذف گردد .
برای تنظیم زمان پاک شدن پیام ها، در محیط گفتگوی محرمانه بر روی اسم دوستتان در بالای صفحه ضربه بزنید حال گزینه self Destruct Timer را لمس کرده و زمان دلخواه را انتخاب نمایید .مثلا برای آنکه پیامها پس از 1 دقیقه پاک شوند گزینه 1m را بزنید .
پاک شدن خودکار پیام در تلگرامتعیین پیام خود پاک شو تلگرام

3 – New Broadcast List : ارسال پیام گروهی در تلگرام
به کمک این ویژگی میتوانید یک پیام متنی یا عکس و … را برای تعداد زیادی از مخاطبان بفرستید .در این حالت گروه ایجاد نمیشود و امکان تعامل و گفتگو بین مخاطبان وجود نخواهد داشت .
4 – contacts : لیست مخاطب ها
در این قسمت لیست دوستان شما قرار دارد و با لمس کردن هر کدام وارد محیط گفتگو با وی میگردید .
5 – invite friends : دعوت از دیگران
با این امکان خواهید توانست تا برای دوستان دیگر خود که تلگرام ندارند دعوت نامه عضویت ارسال کنید .
6 – settings : تنظیمات اصلی تلگرام
در این بخش تنظیمات اصلی برنامه قرار گرفته اند .از قبیل : تعیین نام کاربری ، تغییر تصویر پروفایل ، تنظیم زنگ هشدار ، تنظیم پس زمینه برای گفتگوها ، تنظیمات امنیتی ، بزرگ و کوچک کردن اندازه فونت و …

منبع: تک 24