امواج وای فای


از شوخی که بگذریم جدا تاسف بار است! تاسف بار است در عصر تکنولوژی ندانیم امواج بی رحم با ما چه میکنند! به نظر میرسد دشمن قسم خورده ما باشند. خب منکر این نمیشوم که خیلی محصنات دارند اما معایب بزرگی هم دارند! واقعا بزرگ… اگر روزی عاشق وایرلس شوی و از او معیار‌های شریک رویایی اش را بپرسی, حتما به تو خواهد گفت: باید پولدار باشد! من هم دل دارم, میخواهم همسرم مدام برایم خرج کند مثلا: سرعتم را ارتقا دهد یا ترافیک بیشتری خریداری کند. هوو نمیخواهم! باید تمام زندگی اش را کنار بگذارد و تمام مدت با من وقت بگذراند. در یک کلمه من تمام زندگی اش باشم. خواب, خوراک, نظافت: همه تعطیل! من آینه اش میشوم. کافیست فقط اراده کند, من دقیقا به همان شکلی که میخواهد به بقیه نشانش میدهم. روح میخواهد که چه؟ من هم جسمش میشوم هم روحش. سلامتی؟ جوک قشنگی بود! نمیخواهم در موردش حرفی بزنم. چیز بیهوده ایست. همه ما روزی خواهیم مرد. پس تلاش برای سالم ماندن بیهودست, این را من نمیگویم عقل سلیم میگوید.

من: ببخشید که حرفتان را قطع میکنم. باید سلیم را صدا کنم و از او سوالاتی بپرسم! سلیم جان؟ سلام. وایرلس راست میگوید؟ سلیم: نمیدانم در مورد چه حرف میزنی! من: وایرلس میگوید تو گفته ای "همه ما روزی خواهیم مرد. پس تلاش برای سالم ماندن بیهودست” درست میگوید؟ سلیم: نمیدانم در مورد چه حرف میزنی! من: ببین موضوع مهمیست! پای آینده ام در میان است. تو این را گفته ای یا نه؟ سلیم:  نمیدانم در مورد چه حرف میزنی! من: :| برو خانه, کمی استراحت کن. امیدوارم خوب شوی. سلیم: نمیدانم در مورد چه حرف میزنی! من: برو بابا… داشتید چه میگفتید وایرلس؟ وایرلس: داشتم راج معیار‌هایم حرف میزدم البته اگه دوباره حرفم را قطع نکنید!  من: :\ بفرمایید!!! وایرلس: از ضاهر قضیه پیداست شما تصمیمتان جدی نیست. پس لطفا نه وقت من را بگیرید, نه خودتان را اذیت کنید. خداحافظ! (با شتاب صندلی اش را به عقب هل داد و با حرص مکان را ترک کرد. شانس آوردیم در شیشه ای نبود…) من: هی روزگار! باز هم مجرد ماندم… اما حرف‌های قلمبه سلمبه ای میزد. باید کمی بیشتر فکر کنم! به زور صورتحساب را پرداخت کردم و با امید جواب بیرون زدم! امید؟ امییییییید؟ چه خوب شد تو را دیدم… ماجرا را بعد از چاق سلامتی برایش تعریف کردم و او اینچنین به من پاسخ داد:

 


الان نه اما در آینده ای نزدیک تمام خانه‌های دنیا حتی کوچک ترین وسیله‌هایشان هم به وایرلس وصل خواهند شد! تبلیغات میکنند از محل کار درون یخچال‌های خود را ببینید! خب این اصلا عجیب نیست. تنها یک دوربین میخواهد و وایرلس و یک گیرنده! حتی مقدمات زندگی موجی هم فراهم شده است. کم کم آی پی (IP)‌های ورژن 4 در حال بازنشسته شدن, هستند در حالی که ورژن 6 خودش را برای تسخیر کردن دنیا گرم میکند! پس وایرلس را نباید دست کم گرفت چرا که روزی دنیای ما را کنترل خواهد کرد… اما همه چیز به شعر‌های خوب و کودکانه ختم نمیشود. میگویند زیاده روی در هر کاری خوب نیست! وایرلس هم ازین دسته جدا نیست. در ادامه بیشتر در مورد خطرات این غول بی شاخ و دم برایت خواهم گفت!

 


وایرلس جزو دسته امواج غیر یونیزه ها جمع بسته میشود. جالب است بدانید این امواج در محدوده امواج مایکرویو (که این روز‌ها برای خوراک پزی مورد استفاده قرار میگیرد.) هستند, و این یعنی فوق العاده خطرناک! این خطرات خوصوصا شب و در زمان خواب بیشتر خود نمایی میکنند. توصیه شدید متخصصان این است که: هنگام خواب حتما مودم را خاموش کنید. و به هبچ عنوان مودم را نزدیکتان نگذارید! از جمله بیماری‌هایی که ممکن است با روشن بودن مودم آن هم موقع خواب, دچار شوید: اختلالات خواب, تپش قلب و میگرن. هم چنین از جمله عوارض طولانی مدت وایرلس تومور‌های مغزی, از بین رفتن حافظه و اختلالات مغری را میتوان برشمرد. همچنین ایجاد استرس و خستگی مفرط و در نهایت سرطان‌های کشنده تنها بخشی از بیماری‌های وایرلس هستند. با توجه به تحقیقات انجام شده سیستم‌های دیال آپ (Dial up) کم خطر ترین نوع هستند.  کم کردن وایرلس و افزایش سیستم‌های دیال آپ, هم چنین عایق بندی مناسب دیوار‌ها برای جلوگیری از نفوذ امواج به اطراف و البته استفاده صحیح و به موقع از وایرلس; گزینه‌های تدافعی کارآمدی به نظر میرسند!

 


دقت کنید که این تنها بخشی از خطرات وایرلس بود که تا کنون کشف شده اند و بدین معنا نیست که اینجا ته مضرات است! نه! همه جا خوبی و بدی در کنار هم در آمیخته شده اند. و هیچ مطلق خوب یا بدی وجود ندارد الا پروردگار! مدیریت و استفاده صحیح از امکانات ناشی از فرهنگ بالاست! پس بیاید تلاش کنیم در رفتارمان با وایرلس با فرهنگ تر باشیم! معقولانه تر باشیم و بیشتر به سلامتی توجه کنیم. همه چیز در گرو تفکر ماست; پس مثبت بیاندیش ایرانی!!!