11 ترفند در فیس‌‌بوک که تا به حال نمی دانستید

بدون شک فیس‌بوک بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین شبکه ی اجتماعی دنیا می‌باشد که روزانه میلیون‌ها کاربر را به خود مشغول کرده است. این شبکه اجتماعی خوبی‌ها و همچنین بدی‌هایی را به همراه دارد. به اشتراک‌گذاری فایل‌ها، عکس‌ها و ویدیوها با دوستان، اطلاع از وضعیت دوستانتان و… از جمله ویژگی‌های بسیار خوب فیس‌بوک می‌باشد. همچنین اعتیاد‌آور بودن این شبکه اجتماعی مشکلات فراوانی را به همراه آورده است.

اما از این موضوع گذشته، به عنوان یک کاربر فیس‌بوکی ممکن است از بسیاری ویژگی‌ها و امکانات این شبکه بزرگ آگاه نباشید. امکاناتی که استفاده از آنرا لذت‌بخش‌تر و بهتر می‌کنند. در این مقاله آموزشی، ۱۱ ویژگی و ترفند فیس‌بوکی را که احتمالا تا به حال با آن‌ها برخورد نکرده‌اید را برایتان شرح می‌دهیم.
 

۱۱ قابلیت و ترفند در فیس‌‌بوک که احتمالا از آن‌ها خبر ندارید!(بخش اول)


۱. دانلود دیتا و اطلاعات اکانت خود

با حجم عظیمی از اطلاعات و دیتای کاربری خود در فیس‌بوک از ترس از دست دادن آن‌ها همیشه با این شبکه اجتماعی درگیر هستیم. اما این موضوع حل‌شدنی است. فیس‌بوک می‌تواند یک فایل فشرده Zip حاوی تمام پست‌ها، مطالب، عکس‌ها، ویدیوها، پیام‌ها و دیگر اطلاعات شما را برایتان ایمیل کند. اما چگونه؟ برای اینکار بر روی مثلتی که در بالای صفحه سمت راست قرار گرفته است کلیک کنید و به بخش تنظیمات (Setting) بروید. در پنجره‌ی جدید بر روی گزینه‌ی Download a copy of your Facebook data کلیک کنید و در نهایت با کلیک بر روی Start My Archive این کار را انجام دهید.

۱۱ قابلیت و ترفند در فیس‌‌بوک که احتمالا از آن‌ها خبر ندارید!(بخش اول)


۲. مشاهده آلبوم‌های شما توسط افرادی که عضو فیس‌بوک نیستند!

ممکن است یکی از اعضای خانواده شما بخواهد آلبوم‌های عکس شما را بدون این که نیاز به عضویت در فیس‌بوک داشته باشد ببیند. آیا این کار امکان پذیر است؟ در پاسخی باید گفت بله؛ برای این کار آلبوم مورد نظرتان را باز کرده و بر روی گزینه‌ی Setting رفته و در نهایت بر روی گزینه‌ی Get link کلیک نمایید. هم می‌توانید لینک مربوط به آلبوم را دریافت کنید و آن را در جایی معین قرار دهید (Paste) و همچنین می‌توانید به کمک گزینه‌ی Sent Message آلبوم را برای فرد مورد نظر بفرستید. البته امکان ارسال برای افرادی که عضو فیس‌بوک نیستند تنها با دریافت لینک آلبوم و ایمیل کردن آن امکان پذیر است.

۱۱ قابلیت و ترفند در فیس‌‌بوک که احتمالا از آن‌ها خبر ندارید!(بخش اول)


۳. قابلیت ویدئوی LookBack

یکی از قابلیت‌های جالب و کاربردی فیس بوک، Lookback می‌باشد. کاربران فیس‌بوک با مراجعه به آدرس Facebook.com/lookBack می‌توانند تمام عکس‌هایی را که در مدت عضویت در فیس‌بوک منتشر کرده‌اند را به صورت یک ویدیو کامل و بسیار جالب مشاهده نمایند. البته با مراجعه به آدرس فوق، می‌توانید هر آنچه را که تمایل نداشته باشید، وارد ویدئوی خود نکنید. در هر صورت، پیشنهاد می‌کنیم حتما این قابلیت را امتجان کنید.

۱۱ قابلیت و ترفند در فیس‌‌بوک که احتمالا از آن‌ها خبر ندارید!(بخش اول)


۴. امکان تغییر نامتان در فیس‌بوک را به بی‌نهایت‌بار برسانید!

برخی‌ از کاربران فیس‌بوک به عوض کردن نام خود و گذاشتن القاب مختلف علاقه و عادت دارند. اما فیس‌بوک به کاربران اجازه عوض کردن نام نمایشی را فقط برای چند بار محدود کرده است. حالا ممکن است شما بخواهید ماه به ماه و یا حتی هر هفته یک لقب جدید برای نام کاربری خود در فیس بوک قرار دهید. راهی وجود دارد؟

اگر به عوض کردن این نام‌ها علاقه دارید بهترین راه را به شما می‌آموزیم. بر روی مثلثی که در بالای صفحه و سمت راست قرار دارد کلیک کنید و به بخش Setting مراجعه نمایید. بر روی گزینه‌ی Edit که در کنار نام خود قرار گرفته است کلیک کنید. در قسمت جدیدی که مشاهده می‌کنید نام مورد نظر را وارد و بر روی گزینه‌ی Include this to my timeline کلیک کنید.  سعی کنید از لغات زشت و یا موبوط به تبلیغات شغل خود استفاده نکنید زیرا فیس‌بوک شما را بلاک خواهید کرد.

۱۱ قابلیت و ترفند در فیس‌‌بوک که احتمالا از آن‌ها خبر ندارید!(بخش اول)


۵. بلاک کردن اپلیکیشن‌ها و نوتیفیکیشن آن‌ها

آیا دوستانتان مرتب شما را به انجام این بازی یا آن بازی دعوت می‌کنند؟ آیا از شما می‌خواهند در برنامه‌های مسخره و وقت‌گیر شرکت کنید؟ آیا از این برنامه‌ها و نوتیفیکیشن‌هایشان خسته شده‌اید؟ خبر خوب این است که بلاک کردن این بازی‌ها و برنامه‌ها بسیار ساده می‌باشد. برای این کار کافیست بر روی همان مثلث بالای صفحه سمت راست کلیک کنید و به بخش Setting رفته و بر روی گزینه‌ی Blocking کلیک کنید. در این قسمت نام هر برنامه‌ای را که شما را از اطلاع‌رسانی‌هایش خسته کرده است را وارد کنید و برای همیشه از شرش خلاص شوید.

۱۱ قابلیت و ترفند در فیس‌‌بوک که احتمالا از آن‌ها خبر ندارید!(بخش اول)


۶. جلوی پست گذاشتن برنامه‌ها در صفحه‌ی خود جلوگیری کنید

ممکن است دوست نداشته باشید دوستانتان، اعضای خانواده و یا حتی رئیس خود از این که مشغول بازی در فیس‌بوک هستید آگاه شوند، اما این بازی‌ها بدون اجازه شما در صفحه‌ی شخصیتان پست‌ها و مطالبی برای تبلیغ خود می‌گذارند و جالب اینجاست که این بازی‌ها بدون اجازه‌ی ارسال پست در صفحه‌ اصلی شما اجازه بازی کردن را به شما نمی‌دهند! اما راهی برای جلوگیری از این کار وجود دارد. بر روی مثلت بالای صفحه سمت راست کلیک کنید و به بخش Setting و Apps بروید. برنامه‌های مربوطه را پیدا کنید و بر روی Edit کلیک نمایید. سپس Vissiblity را بر روی Only Me قرار دهید. این برنامه‌ها باز هم بر روی صفحه‌ی شما پست می‌گذارند اما فقط خودتان قادر به دیدن آن می‌باشید.

۱۱ قابلیت و ترفند در فیس‌‌بوک که احتمالا از آن‌ها خبر ندارید!(بخش اول)