10 دلیل برای استفاده از فیلترهای تصفیه آب دوش حمام

فیلترهای تصفیه آب دوش حمام ، سیستم های تصفیه آب کوچکی هستند که به دوش حمام متصل شده و بسیاری از آلاینده های مضر محلول در آب شهری نظیر فلزات سنگین و کلر باقیمانده ، از خشکی و خارش پوست جلوگیری کرده و پوستی شاداب و جوان را برای شما به ارمغان می آورند.

چنانچه هنوز در خصوص ضرورت استفاده از فیلترهای تصفیه آب دوش حمام تردید دارید ، لطفا دلایل زیر را نیز مطالعه کنید.
1 – سازمان حفاظت از محیط زیست امریکا (EPA) اعلام کرده است که یکی از علل افزایش میزان کلروفرم در هوا، دوش گرفتن با آب حاوی کلر است. در هنگام استحمام ، میزان کلر وارد شده به هوای حمام بسیار بالا است .
2 – میزان کلری که برای گندزدایی و ضدعفونی کردن به آب شهری اضافه می شود ، تقریبا برابر با همان میزان کلری است که به آب استخرها اضافه می کنند. حتی در برخی موارد ممکن است کلر بیشتری هم به آب شهری اضافه گردد.
3 – میزان کلری که از طریق استنشاق هوای حمام و یا از راه منافذ پوست به هنگام دوش گرفتن وارد بدن شما می شود، به مراتب بیشتر از مقدار کلری است که از طریق نوشیدن آب شهری به بدن شما راه می یابد.
4 – یکی از علت های خشک شدن پوست و مو بعد از استحمام ، کلر موجود در آب است.
5 – در هنگام دوش گرفتن منافذ پوست در اثر گرمای آب ، بازتر شده و در نتیجه کلر و سایر آلاینده هایی که ممکن است در آب وجود داشته باشند ، به راحتی وارد بدن شما می شوند.
6 – دوش گرفتن با آب حاوی کلر یکی از علت های اصلی پیری زودهنگام پوست است.
7 – کلر به مراتب سریعتر از آب ، به حالت گاز در می آید لذا میزان غلظت کلر موجود در بخار هوای حمام به مراتب بیشتر از غلظت کلر موجود در آبی است که با آن دوش می گیرید.
8 – کلر و مواد شیمیایی اگر از طریق استنشاق وارد بدن شوند ، بسیار زودتر از هنگامی که خورده می شوند ، وارد خون شما خواهند شد.
9 – با نصب تصفیه آب دوش حمام ، میزان آلاینده هایی که از طریق بخار آب حمام وارد هوای منزل شده و هوای داخل ساختمان را آلوده می کنند ، به مراتب کمتر خواهد شد.
10 – برخی از دانشمندان معتقدند که یکی از دلایل احتمالی ابتلا به سرطان سینه در خانم ها ، کلر است چرا که به گفته آنها ، کلر موجود در بافت سینه زنان مبتلا به این سرطان ، 60 تا 65 درصد بیشتر از زنان سالم بوده است.