آموزش ذخیره پیغام های تلگرام با فرمت PDF

نرم افزار تلگرام این روزها بسیار محبوب و پرکاربرد میباشد. ممکن است بخواهید متن های پیغام های خود را با فرمت PDF ذخیره کرده و در جای دیگر استفاده کنید.

در ادامه روش ذخیره پیغام های تلگرام با فرمت PDF را آموزش خواهیم داد.

فعال سازی تلگرام تحت وب
در قدم اول توسط مرورگر اینترنتی خود وارد Telegram Web به آدرس https://web.telegram.org شوید. اگر تاکنون تحت این نسخه وارد حساب خود نشده‌اید، نیاز است که نام کشور خود را انتخاب کرده و شماره‌ تلفن همراه خود را وارد نمایید تا کد فعالسازی برایتان ارسال شود.

پس از وارد کردن شماره تلفن بر روی Next کلیک نمایید. این کد به نسخه‌ تلگرامی که روی گوشی یا رایانه‌ خود نصب کرده‌اید ارسال میشود (البته می‌توانید از طریق SMS هم آن‌ را دریافت کنید)

سپس برای تایید درخواست روی OK کلیک نمایید.
پس از چند ثانیه کد فعالسازی از طریق خود تلگرام برایتان ارسال میشود. اکنون کد را وارد کرده و روی Next کلیک کنید.
اگر مایلید که کد از طریق SMS ارسال شود در این مرحله روی Send code via SMS کلیک کنید.
حال وارد محیط Telegram Web خواهید شد. این محیط کاملا شبیه‌ سازی شده‌ نسخه‌ گوشی و دسکتاپی تلگرام است.

ذخیره سازی چت تلگرام به صورت PDF
پس از باز کردن مکالمه‌ مورد نظر میتوانید با فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl+P ، پنجره‌ Print مرورگر خود را باز کنید. اکنون میتوانید این صفحه شامل کلیه مکالمات را به صورت مجازی در قالب فایل PDF و یا به صورت واقعی بر روی کاغذ چاپ نمایید.
لازم به ذکر است اگر مایلید تنها مکالمات خاصی را چاپ نمایید، آنها را توسط ماوس به حالت انتخاب دربیاورید.
سپس کلیدهای ترکیبی Ctrl+P را فشار دهید. اکنون اگر از مرورگر گوگل کروم استفاده میکنید روی More Settings کلیک کنید و تیک Selection only را انتخاب نمایید. همچنین اگر مایلید فایل به صورت PDF چاپ شود روی دکمه‌ Change مقابل Destination کلیک کنید و Save as PDF را انتخاب نمایید.
همچنین اگر از مرورگر فایرفاکس استفاده میکنید، پس از انتخاب متن و فشردن کلیدهای Ctrl+P بایستی از محدوده‌ Print Range گزینه‌ Selection را انتخاب نمایید. اگر مایلید فایل به صورت PDF نیز پرینت شود بایستی نسبت به نصب یک پرینتر مجازی بر روی ویندوز اقدام نمایید.
منبع: سرزمین دانلود