چگونه در تلگرام «کانال» بسازیم؟

کانال در تلگرام، ابزار جدیدی است که به کمکش می توانید پیام های خود را به گوش میلیون ها مخاطب برسانید. این قابلیت که دو ماه بیشتر از معرفی آن نمی گذرد، از همان روز عرضه با استقبال فوق العاده کاربران ایرانی مواجه شد؛ بسیاری از هنرمندان و افراد مشهور کانال شخصی خود را به راه انداختند و خبرگزاری ها از آن به عنوان ابزاری پرمخاطب برای انتشار هر چه سریع تر اخبار بهره گرفتند.
اگر شما هم احساس می کنید که ایده خوبی برای ساخت یک کانال دارید، می توانید همین حالا به ساخت یکی از آنها اقدام کنید. برای این کار کافیست در مرحله نخست وارد تلگرام شوید. با ورود به برنامه، از منوی کشویی (عکس پایین) گزینه New Channel را انتخاب کنید.

با اشاره روی این گزینه، به قسمت وارد کردن اطلاعات کانال خواهید رسید. در این بخش می توانید برای کانال نامی در نظر بگیرید، برایش عکس انتخاب کرده و یک توضیح کوتاه در مورد اهداف آن بنویسید. 
با وارد نمودن اطلاعات، به صفحه Settings می رسید که در اینجا امکان تعیین عمومی یا دعوت نامه ای بودن کانال برایتان مهیا شده. ضمنا در پایین همین صفحه می توانید لینک کانال (برای اشتراک گذاری و دعوت افراد) را به دلخواه خود انتخاب کنید.
اما پس از ساخت کانال، شاید دوست داشته باشید از کمک چند نفر دیگر برای گرداندن آن استفاده کنید. برای افزودن مدیر جدید به کانال (که به تمام ابزارهای آن دسترسی دارد) کافیست در صفحه اصلی کانال آیکن سه نقطه را از بالای صفحه انتخاب و وارد منوی Info شوید. در پایین همین صفحه (عکس پایین) گزینه ای تحت عنوان Administrators را مشاهده خواهید کرد.
با اشاره روی این گزینه، حالا می توانید از بین مخاطبین خود هر تعداد نفر که بخواهید را به عنوان مدیران کانال در نظر بگیرید.
برای حذف کانال هم کافیست تا با اشاره روی آیکن سه نقطه در بالای صفحه، وارد منوی Edit شده (عکس بالا) و گزینه Delete Channel را بفشارید.

نحوه گرفتن لینک مستقیم از کانال های عمومی: برای دریافت لینک اشتراک گذاری از کانال های عمومی، در ابتدا بایستی آدرس اصلی کانال خود را پاک کنید. به عنوان مثال، اگر آدرس کانال telegram.me/digiato1 باشد، باید واژه digiato1 را از کانال حذف و موقتا آن را به حالت خصوصی (private) ببرید.

در حالت private، تلگرام یک لینک مستقیم از کانال شما خواهد ساخت. حالا کافیست لینک را در جایی ذخیره کرده و مجددا کانال را از قسمت تنظیمات، با اضافه کردن واژه digiato1 به حالت عمومی (public) برگردانید. در این صورت می توانید در عین عمومی بودن کانال، از لینکی که در حالت خصوصی گرفته اید هم برای اشتراک گذاری آن استفاده کنید.

منبع: دیجیاتو