تفاوت گروه، سوپر گروه و کانال در تلگرام

تلگرام نام نرم افزار ارتباطی ای است که توانسته اکثر کاربران اندروید و آیفون را مجاب به نصب خود در گوشی کند. این نرم افزار در هر آپدیت ویژگی های جدیدی به خود اضافه میکند. اصلی ترین قابلیت های اضافه شده به این نرم افزار کانال ها و گروه ها هستند.

در این مطلب تفاوت گروه، سوپر گروه و کانال در تلگرام را به شما خواهیم گفت.
گروه (Group) در تلگرام، امکانی است که میتوانید از طریق آن، به‌ راحتی یک اجتماع 200 نفری تشکیل دهید و به تعامل با یکدیگر بپردازید. امکان ارسال فایل و پاسخ بر روی پیام‌ های شخصی افراد، همچنین ارسال پیام صوتی از ویژگی‌ های گروه است.
زمانی که یک گروه میسازید، میتوانید با استفاده از امکانات تلگرام، گروه را به سوپر گروه (Supergroup) ارتقا دهید. زمانی که گروه تبدیل به سوپر گروه شود، میتوان تعداد کاربران را تا 1000 نفر افزایش داد. اگر مدیر گروه، پیامی را در سوپر گروه پاک کند، دیگر اعضا نیز نمیتوانند آن را مشاهده کنند. تمام کاربران امکان ارسال مطالب در سوپر گروه را خواهند داشت. 
در گروه و سوپر گروه، امکان تعامل دو طرفه وجود دارد، اما وقتی بخواهید طی یک ارتباط یک طرفه، با کاربران در تماس باشید میتوانید از امکان کانال (Channel) استفاده کنید. تعداد اعضای کانال نامحدود است و میتوانید با لینک عضویت مستقیم، افراد را به کانال فراخوانی کنید.

مدیر ارشد کانال، تنها قادر است به‌ طور دستی تا 200 کاربر را به کانال بیفزاید و بقیه‌ اعضا باید با لینک عضویت وارد کانال شوند. ارسال هر گونه فایل در کانال توسط ادمین اصلی و مدیر‌های تراز دوم، فراهم است. هر گونه پیامی که بعد از ارسال از کانال پاک شود برای مدیر ارشد، دیگر مدیران و کاربران غیر قابل‌ نمایش خواهد بود.
منبع: سرزمین دانلود