آموزش جلوگیری از هک شدن تلگرام

تلگرام نرم افزار پیام رسانی است که کاربران زیادی در ایران و خارج از ایران دارد. این نرم افزار با قابلیت های بسیار زیاد خود توانسته کاربران بسیار زیادی را جذب کند. اما یکی از مشکلاتی که کاربران این نرم افزار دارند ترس از عدم امنیت نرم افزار است. کاربران تلگرام دائما نگران هک شدم تلگرام هستند.
در این مطلب آموزش جلوگیری از هک شدن تلگرام را برای شما آماده کرده ایم.
چیزی که کاملا واضح است و کسی نمیتواند به آن ایرادی بگیرد، امنیت بالای تلگرام در زمینه نفوذ افراد غریبه به تلگرام شما است.
تلگرام ادعا کرده که کسی نمیتواند بدون دسترسی به گوشی شما و از راه دور به تلگرام شما دسترسی داشته باشد و برای کسانی که بتوانند این کار را انجام دهند نیز جایزه خوبی در نظر گرفته است. 
پس با در نظر گرفتن این مسئله که تلگرام غیر قابل نفوذ است، میتوان گفت که هک تلگرام بی معنی است. اما روشی برای دسترسی به تلگرام شما وجود دارد و آن هم زمانی است که افراد دیگری به شماره تماس شما دسترسی داشته باشند.
تصور کنید که تلفن همراه خود را به دوست خود میسپارید. او میتواند شماره شما را در نرم افزار تلگرام موجود در گوشی خود فعال کند و سپس کد فعال سازی ارسال شده به سیم کارت شما را در گوشی خود وارد کند. در این صورت او تلگرام شما را در تلفن همراه خود خواهد داشت
پس برای جلوگیری از این مشکل همیشه مراقب تلفن همراه خود باشید.
ضمنا هرگز و با هیچ بهانه ای کد 4 رقمی که به تلگرام شما ارسال میشود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهید. چون با همین کد میتوانند به تلگرام شما دسترسی داشته باشند. اگر بدون درخواست شما کدی از طرف تلگرام برایتان ارسال شد، بلافاصله آن را پاک کنید.
چنانچه شک دارید کسی به تلگرام شما دسترسی دارد، برای قطع دسترسی به ای صورت عمل کنید:
- وارد تلگرام شوید.
- به بخش Settings بروید.
- وارد Privacy and Security شوید.
- روی Active Sessions کلیک کنید.
- حال تنها کافیست گزینه Terminate all Other Sessions را بزنید تا سایر گوشی های متصل به تلگرام شما غیر فعال شود.
سرزمین دانلود